Blog

Krok 5 - zachęcające ogłoszenie

  • Data dodania: 29.11.2023
  • Autor wpisu: Monika Gawrońska
  • Tagi: Ogłoszenie, sprzedaż nieruchomości
Blog
Ogłoszenie, to kluczowy element procesu sprzedaży swojego domu lub mieszkania. Jest to główny nośnik marketingowy, jaki jest dostępny na rynku.
Jak sprawić, aby w morzu podobnych ofert potencjalny nabywca zatrzymał się właśnie przy Twoim ogłoszeniu?
W tym artykule podpowiem Tobie jak napisać ogłoszenie, które przyciągnie uwagę i skutecznie sprzeda nieruchomość.


Jak napisać skuteczne ogłoszenie sprzedaży nieruchomości?
  1. Pisz krótko, ale treściwie: jednym z najważniejszych aspektów udanego ogłoszenia jest jego zwięzłość. Przyszły nabywca nie ma czasu na czytanie długich i rozbudowanych opisów, ale też często brak pewnych szczegółów może sprawić, że klient nie zaintresuje się nieruchomością. Skup się na kluczowych informacjach, tj.: lokalizacja, liczba pokoi, metraż, unikalne cechy nieruchomości.
  2. Dostosuj język do swojego idealnego klienta: na etapie tworzenia planu marketingowego określaliście swojego idealnego klienta. Czy jest to rodzina z dziećmi? Para bez dzieci? Student? Osoba starsza? Każda grupa społeczna używa charakterystycznego dla siebie języka i formy wypowiedzi. Pisząc ogłoszenie myśl o swoim idealny kliencie - jak on by to powiedział?
  3. Pisz językiem korzyści: pisząc skupiaj się na korzyściach jakie odniesie kupujący, gdy zamieszka w Twojej nieruchomości. Skupianie się na samych cechach nieruchomości (np. 2 pokoje, oddzielna kuchnia) to za mało, aby wyróżnić się z tłumu.
  4. Dodaj emocje: ludzie często kierują się emocjami podczas zakupu nieruchomości. Wprowadź do ogłoszenia elementy, które pobudzą wyobraźnię potencjalnych nabywców. Opisz, jakie są zalety mieszkania i jakie korzyści płyną z życia w danej lokalizacji. Przykład: "Każdego dnia zamiast budzika zbudzą Cię śpiewające ptaki, a wieczorem wypijesz aromatyczną kawę na tarasie z widokiem na zachód słońca – to wszystko czeka na Ciebie w tym przytulnym mieszkaniu."
  5. Wskaż na unikalne cechy nieruchomości: wyróżnij się na tle innych ofert poprzez podkreślenie unikalnych cech nieruchomości. To może być oryginalna architektura, nietypowe rozwiązania wnętrzarskie, czy ekologiczne udogodnienia. Przykład: "Nowoczesny dom z inteligentnym systemem zarządzania energią, który oszczędzi Ci pieniądze i zadba o środowisko."
  6. Atuty dopasuj do grupy docelowej: każda grupa docelowa ma swoje indywidualne potrzeby. Dlatego ważne jest, aby w ogłoszeniu podkreślić kilka atutów charakterystycznych dla Twojego idealnego klienta. Nie dla każdego bliskość szkoły będzie atutem. Dla studanta atutem będzie bliska odległość od uczelni. Dla rodziny z dziećmi plac zabaw w pobliżu. Dla osoby starszej - brak placów zabaw w pobliżu :)
  7. Dodaj dobre zdjęcia: to kontynuacja naszych wcześniejszych działań, bo nic nie przyciąga uwagi tak, jak atrakcyjne zdjęcia. Upewnij się, że dołączasz do ogłoszenia wysokiej jakości fotografie prezentujące każde pomieszczenie. Wybierz jasne, dobrze doświetlone kadry, które ukazują potencjał nieruchomości.
  8. Dodaj plan nieruchomości z wymiarami pomieszczeń: brak planów to kolejna zmora ogłoszeń nieruchomości - zarówno prywatnych, jak i wielu biur nieruchomości. Klient analizujący daną nieruchomość potrzebuje wiedzieć jaką wielkość mają poszczególne pomieszczenia oraz jaki jest układ domu lub mieszkania. Strzeż się jednak dodawania zdjęć oryginalnych planów - są mało czytelne i źle to wygląda. Samodzielnie narysuj prosty, czytelny plan.
  9. Dodaj film z nieruchomości: w dzisiejszych czasach dobre zdjęcia to podstawa, jednak warto iść o krok dalej i nagrać film z nieruchomości. Ogłoszenia z dołączonym filmem lub spacerem 3D cieszą się większym zainteresowaniem niż oferty tylko ze zdjęciami.
  10. Opowiedz historię: to co zawsze przyciąga uwagę bez względu na długość, to ciekawe historie - szczególnie te z zaskakującym zakończeniem lub na prawdziwych faktach. Czy z Twoją nieruchomością wiąże się jakieś szczególne wydarzenie? Może ma jakieś historyczne znaczenie, albo w trakcie Waszego mieszkania tam wydarzyło się coś, co możnaby pięknie opowiedzieć? Szukaj takich historii również w okolicy, czy wśród sąsiadów
  11. Zadbaj o kwestię wizualną i estetyczną: pisząc ogłoszenie pisz stylistycznie, zadbaj o poprawną formę wypowiedzi, poprawną ortografię. Pisz krótkimi zdaniami. Zadbaj również, aby Twoje ogłoszenie nie było ścianą tekstu. Podziel je na kilka akapitów, część treści napisz od myślnika.





Ogłoszenie napisane i co dalej?

Odpowiedź na pytanie co dalej, znajdziesz w swoim planie marketingowym :) Na pewno jednak warto, abyście wybrali kilka podstawowych portali ogłoszeniowych, na których wystawicie ofertę. Jako pośrednicy współpracujący z innymi agentami mamy nieco więcej możliwości do marketowania ofert sprzedaży nieruchomości - na przykład udostępniamy je na platformie dostępnej tylko dla współpracujących agentów nieruchomości. Korzystamy również z opcji płatnego promowania ofert na facebooku, czy na innych platformach w social mediach tak, aby zwiększyć zasięg naszej oferty. Promujemy też ofery naszych klientów na wszystkich największych i najbardziej popularnych portalach ogłoszeniowych.

Jeśli sprzedajesz nieruchomość samodzielnie, masz nieco mniejszy wybór możliwości. Dlatego zachęcamy do współpracy z dobrym agentem nieruchomości - taki profesjonalista będzie w stanie wypromować Twoją ofertę szerzej niż możesz to zrobić samodzielne, a to przełoży się na wynik.



Na koniec chcę zwrócić Twoją uwagę na ważną kwestię: ogłoszenie jest podsumowaniem Twoich wszystkich dotychczasowych działań. Przygotowania nieruchomości do sprzedaży, poddania jej zabiegom home stagingu i profesjonalnej sesji zdjęciowej. Jest również elementem składowym Twojego planu marketingowego. Wszystko to musi być spójne i prawdziwe. Pamietaj, aby w ogłoszeniu zawsze pisać prawdę - nie próbuj naginać rzeczywistości, ponieważ to i tak wyjdzie na jaw. Zadbaj też o to, aby potencjalny klient nie doświadczył dużej różnicy pomiędzy tym co zobaczy w ogłoszeniu, a tym co zastanie podczas prezentacji.

Tworząc ogłoszenie, które wyróżnia się na tle innych, zwiększasz szansę na znalezienie odpowiedniego nabywcy dla swojej nieruchomości. Inwestycja w atrakcyjne ogłoszenie może przekładać się na szybszą i bardziej korzystną sprzedaż.

Jak możemy Tobie pomóc?

Usługa pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości


Jeśli nie interesuje Cię kupowanie poszczególnych usług, wolisz, aby ktoś inny zajął się wszystkim i koordynował cały proces masz możliwość zlecić nam całościowe pośrednictwo w sprzedaży Twojej nieruchomości,
W ramach pakietu usługi pośrednictwa otrzymasz:

  1. Usługę weryfikacji stanu prawnego Twojej nieruchomości - pomożemy uporządkować ewentualne problemy.
  2. Usługę przygotowania wszystkich dokumentów niezbędnych do sprzedaży nieruchomości.
  3. Anioła Stróża, który zadba o Twoje prawne bezpieczeństwo na każdym etapie sprzedaży nieruchomości.
  4. W gratisie konsultację declutteringową.
  5. Wsparcie w przeprowadzeniu home stagingu polegające na omówieniu możliwych i wartych do wprowadzenia zmian, a także aranżację nieruchomości.
  6. Profesjonalną sesję zdjęciową z fotografem i prawdziwym aparatem :)
  7. Plan marketingowy sprzedaży Twojej nieruchomości - czyli zaplanowane działania majace na celu doprowadzić do sprzedaży Twojej nieruchomości.
  8. Koordynację i wprowadzenie zaplanowanych działań - opiekun klienta w naszym biurze, będzie czuwał nad skutecznością działań i wprowadzał niezbędne korekty.
  9. Osobę, która będzie prezentowała nieruchomość za Ciebie. Jest to nie tylko wygodne rozwiązanie dla Ciebie, ale również działanie zwiększające szanse na szybką i korzystną sprzedaż.
  10. Korzyści płynące z negocjacji warunków transakcji - jako Twoi reprezentanci przed klientem kupującym będziemy negocjować nie tylko cenę, ale również pozostałe warunki transakcji tak, aby zrealizować Twój cel.
  11. Poczucie komfortu również na etapie przygotowywania transakcji - zajmiemy się zarówno stroną dokumentową, jak i kontaktem z notariuszem, doradcą kredytowym strony kupującej, ewentualnym przedstawicielem strony kupującej. Zależy nam na tym, aby czynny udział ograniczał się do wizyt w kancelarii i zapoznaniu się z przygotowanymi aktami.
  12. Na koniec pomożemy Tobie w przekazaniu nieruchomości nowemu właścicielowi - podpowiemy jak się do tego przygotować, a także przygotujemy wszystkie niezbędne dokumenty.


Cena usługi pośrednictwa: 3% - 3,5% brutto


Autor: Monika Gawrońska
Kontakt: 727-919-947, monika.gawronska@galeria.nieruchomosci.pl

Zobacz krok 4 - plan marketingowy



Zobacz, co piszą o nas nasi klienci: Opinie

Sprawdź, co dla Ciebie zrobimy sprzedając Twoją nieruchomość: Pośrednictwo w sprzedaży

Mamy dla Ciebie Gwarancję Rzetelności: Gwarancja rzetelności

Sprawdź, co dla Ciebie zrobimy kupując z Tobą Twoją wymarzoną nieruchomość: Pośrednictwo w zakupie

Poznaj naszą historię: O nas

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.